daisypath anniversary tickers

Tuesday 7 April 2015

Orchid: my new addition (hadiah daripada fad) 😊

Assalamualaikum..

Lama betul tinggalkan blog ni ya..setahun.. Alhamdulilah tahun lepas rezeki sangat banyak aku dapat..syukur dah beli rumah dan selamat melahirkan nur hanaa sofea.. So sekarang badan dah ringan jari jemari ni dah mula gatal nak menaip balik.. (Ok over sangat)

Nak cerita ni..aku dapat surprise present from my love..hahaha.. On late february or early march aku tak ingat dah..Time lunch fad call suruh turun ambik barang..yes barang dalam plastik berbungkus surat kabar.aku capai dari tingkap kereta je... Aku tanya kan dia "apa ni?" blh dia jawab "daun ketum" ermm gerammm betol..guard sebelah gelak je.. 

Sampai work station aku, apa lagi bukak la... SURpRISEeee!!! (bak kata dhia) hahaha.. Nak melompat malu..dah tua kot.. Laki aku bagi orkid..baby orkid yang memang dah lama megidam..flask orkid. Malangnya lupa ambil gambar nama orkid tu sebab mak nak baby phal aka butterfly tp yg dapatnya lain..huhu.. Nak sedapkan hati fad cakap orkid tu wangi..ok fine.. Kita tunggu & lihat je.. Bila tu entah la berapa lama..hahaha  


                   
                       ----------------- keringkan baby orkid----------------


                                  
                                  ----------------baby orchid yang siap di tanam---------------

Ok kita tunggu dan lihat apa yang jadi dengan baby orkid ni..hidupkan or matikah dia di tanganku.. Hahaha..

Apa itu flask orchid?
Apa itu de flasking

          

No comments:

Post a Comment